Selvgjort er velgjort?

-
Det har blitt en etablert sannhet etterhvert at «uten video eksisterer du ikke». Nær sagt uansett hvilken bransje du driver innenfor. Men når du til sist innser det, hører du samtidig at:

«Dette kan du gjøre selv. Med iPhone, eller Android, bevares». Det er fullt mulig. Selv om du kanskje ikke får tid til det hverken første eller andre måned du tenker på det, så skal du altså lage din egen video. Med iPhone.
Spørsmålet er likevel: Hvordan vil resultatet bli? Hvordan presenterer du deg da for dine kunder? Jo, som en som kan lage videoene selv. Med iPhone. Det kan bli så bra eller dårlig det bare vil. Men de som ser dette, vil med letthet kunne gjenkjenne både kreatør og arbeidsverktøy.
Dermed står du overfor en vurdering: Er det slik jeg vil fremstå overfor kundene mine – og mine potensielle kunder? At bedriften min «fikser» ting selv? Om det er viktig for deg, er det sannsynligvis ganske så genialt. Du sender et signal om at du kan – eller må – fikse det meste selv.
Men dersom formålet ditt er å fremstå som et profesjonelt selskap, er det neppe en god idé. Ikke blir det noe særlig billigere heller, om det er dette som bekymrer deg: Regner du inn timene du bruker for å lære deg teknikkene, planlegging av videoen (for det gjør du vel?) og alle opptakene som skal syes sammen, blir det fort ganske mye. Timer som du kunne ha brukt til noe helt annet i firmaet ditt. Sannsynligheten er også relativt høy for at du er flinkere til det enn til å lage video.
Fremgangsrike firmaer finner fort ut at det lønner seg å kjøpe inn tjenester de ikke har tid eller ressurser til å håndtere internt. Ved å bruke eksterne krefter kan du styrke teamet ditt med akkurat den eller de ressursene du har bruk for – uten å pådra deg faste kostnader.

Next
Ett bilde og 1000 ord

Add a comment

Email again: